zaterdag 12 juli 2014

Carnivàle en stroopwafels


  * Terug naar de jaren dertig * 

De dertiger jaren fascineren mij... De vrouwen uit die tijd, gehuld in prachtigs.. Voluptueus en fantastisch. Deze collectie sieraden is daarom geïnspireerd op de serie Carnivàle!

Met mijn nieuwelingen heb ik geprobeerd dezelfde verwondering, magie en betovering op te roepen... 

Enjoy!

Het begon allemaal met een bijzondere ketting die ik vond tijdens één van mijn struistochten over een rommelmarkt in Amsterdam... Daar vond ik een ketting met prachtig parelmoeren cirkels. Ik dacht meteen: 'Wat een grove ketting, maar wat een prachtig materiaal!!' 
De ketting haalde ik uit elkaar en deze armbandjes maakte ik ervan.



Het was tijdens diezelfde zoektocht naar onverwachts moois, dat ik me realiseerde dat ik meerdere materialen gecombineerd in één sieraad, of om één arm vaak zo mooi vind. Een beetje Gypsy. 


Verrassend, gewaagd..
Kortom; 'eigen'




Armbandjes met Tsjechische glaskralen en parelmoer cirkels à € 
29,-

--------------------------------------------------------------------
Mystieke kleuren,
gecombineerd met gouden tinten.

~ oorbellen: € 29,- ~
Glitterend en schitterend
~ € 19,- ~




Two of a kind, but different...
 Beetje als geliefden.

~ oorbellen: € 19,- ~





Here Kitty Cat!! Mmraauwww...
~ oorbellen: € 19,- ~










Alleen voor stoerrrre madamekes!
~ armbandjes: € 29,- ~



















-----------------------------------------------------------------
Het afgelopen jaar in vogelvlucht

In Schoonhoven volg ik de opleiding tot Professioneel Goudsmid. Iedere maandag werk ik daar in de avonduurtjes aan diverse opdrachten. We maken kennis met alle technieken en materialen die een goudsmid moet kennen.



Nog 3 opdrachten te gaan!






Broche, part 1
Broche, finished












Still under construction
Smeedring, part 1

       










Collier, part 1
Collier, part 2

Van de plaathanger met decoratiekader maakte ik een broche.
Ik heb vaak eerst een idee, begin daar dan mee en loop gaandeweg tegen de beperkingen van mijn ontwerp aan. Zo bleek het enige kader dat ik kon maken, het ieniemini strikje in 't haar. Geen strakke vorm en dus vreselijk moeilijk...
Het ontwerp van de ring lijkt niet erg ingewikkeld, maar het steentje moest tussen beide zijden ingeklemd worden, wat tot gevolg heeft dat het kan breken, springen...
Voor mijn eindopdracht, het collier heb ik ook weer iets bijzonders bedacht. Een dame met een hoed in relief... Hoe ik dat ga oplossen, bedenk ik volgend jaar.

------------------------------------------------------------------------

Vanaf deze week zijn mijn sieraden bij Stroop te koop!
Hèt Winkeltje in West met vintage, design, stroopwafels 
èn de heerlijkste koffie!

Stroop Rotterdam ~ Mathesserweg 21 ~ open: do-za, 10/18
-------------------------------------------------------
Alle sigaartjes rokende gezelligerds, uw aandacht alstublieft! Ik ben op zoek naar houten sigarenkistjes. Het lijkt me leuk deze te 'customizen' en als geschenkverpakkingen voor mijn sieraden te gaan gebruiken. Klein, groot, diep, ondiep... Allemaal goed! 

Smoke along and keep me posted?

Ik haal ze graag op!

Blijf op de hoogte van Renée du Nord en volg me ook op




Geen opmerkingen:

Een reactie posten